<p>Az M6-os autópálya és a 6-os helsinki folyosó között létesíthet kapcsolatot az az új gyorsforgalmi út, amely Ercsit köti össze Esztergomon át a szlovákiai Zsolnával. Az M11-re keresztelt autópálya idén bekerült a magyar Országos területrendezési tervbe, elkészültek nyomvonaltervei csakúgy, mint a határkapcsolatot biztosító új esztergomi híd látványtervei is.</p>
2008. október 9-én 14.00 órakor az esztergomi Szent Adalbert Központban tartja alakuló ülését az M11 Munkacsoport. A lobbicsoport létrehozását Meggyes Tamás Esztergom polgármestere, országgyűlési képviselő kezdeményezte. Tagjai közé magyar és szlovák országgyűlési képviselőket, polgármestereket, közlekedési szakembereket és a tervezett nyomvonal mentén fekvő jelentős beruházók képviselőit kérte fel.
Az M11 az adriai kikötővárost, Pločét Budapesttel összekötő V/c helsinki folyosó északi meghosszabbításaként teremt kapcsolatot Zsolnával, Krakkóval, Varsóval és a balti-tengeri kikötővárossal, Gdańskkal. Ezáltal egy új közép-európai fejlesztési tengely alakulhat ki, amely a magyar főváros geopolitikai súlyát tovább növelné.
Az új tengely tárgyában az első konferenciát 2001 júniusában rendezték Esztergomban, és azóta sikerült elérni, hogy mind a magyar országos területrendezési tervbe bekerült, mind a szlovák hálózatfejlesztési tervek között megjelent.
A csütörtök délután létrehozandó munkacsoport célja, hogy az M11-es és annak szlovákiai meghosszabbítása, az R3-as gyorsforgalmi út tervei készüljenek el, az új tengely kapjon TEN-T besorolást (vagyis kerüljön be az Unió által kiemelten támogatott nyomvonalak közé), és a 2014–2020 közötti költségvetési időszakban kezdődjön meg az építése.
Az alakuló ülésen bemutatásra kerül az M11 nyomvonalterve és az új esztergomi autópályahíd látványterve.
A munkacsoport megalakulását sajtótájékoztató követi.